CADANGAN UTK TAHUN DEPAN

CADANGAN UTK TAHUN DEPAN - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk CADANGAN UTK TAHUN DEPAN, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : CADANGAN UTK TAHUN DEPAN
link : CADANGAN UTK TAHUN DEPAN

Baca juga


CADANGAN UTK TAHUN DEPAN

Perihal Tuang Presideng yang rekodnya selalu 'missing in action' semua orang kampung dah tahu.

Sesi perbahasan Bajet 2015  hari tu pun tuang, tapi nak komen juga pasal bajet konon nak beri gambaran dia ada bersama dalam dewan...tapi semua orang tau...komennya itu pun orang lain tolong buatkan...

 Sepatutnya, sebagai seorang Ahli Parlimen, da akan membentangkan hujahnya berbahas di parlimen.

 Tugas utama seorang Ahli Parlimen adalah menghadiri dan melibatkan diri secara aktif di dalam sidang dewan rakyat yang akan menentukan dasar serta polisi negara. Itulah juga harapan pengundi apabila memilih mereka di dalam pilihanraya.

Berikut merupakan cadangan Ust Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi yang wajar disokong dan diterima oleh semua walaun...

 1. Walaupun dia tidak hadir pembentangan bajet, tapi dia mengikuti pembentangannya melalui TV di hospital. Hari Selasa akan datang, dia akan ke parlimen utk bahas ucapan bajet berkenaan. Lapor pegawainya.

2. Disarankan, pada tahun depan, semua MP tak payah hadir ke parlimen. Menteri pun bentang bajet depan kamera saja. Semua MP boleh ikuti pembentangan di TV, sambil makan kacang goreng dan dukung cucu. 

3. Semasa bahas bajet juga, tak payah masuk parlimen, tapi bahas dalam FB secara langsung. Perbahasan boleh dibuat secara bergilir-gilir sampai tamat mengikut aturan parlimen. 

4. Tentu pendekatan ini jimat eletrik, jimat petrol, jimat tol, jimat masa dan jimat tenaga. Elaun MP ambil macam biasa, dan kalau boleh bawa usul persendirian utk naikkan elaun. 

5. MP yg keluar parti itu, hadir parlimen secara konsisten, jalankan tugas sebagai MP, dikata makan elaun tak betul. Dia yg tak hadir parlimen, tidak pula dikata makan elaun tak betul. Dia buat salah kira betul, orang lain buat betul kira salah. 

6. Oh maaf. Baru saya sedar, dia tak hadir kerana uzur (selepas pulang dari luar negara - edit).


Thus Article CADANGAN UTK TAHUN DEPAN

Itulah artikel CADANGAN UTK TAHUN DEPAN Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel CADANGAN UTK TAHUN DEPAN dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2017/10/cadangan-utk-tahun-depan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "CADANGAN UTK TAHUN DEPAN"

Post a Comment