Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen

Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen
link : Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen

Baca juga


Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen


Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata, “Tak akan ada yang selamat kerana melanggar baiah. Sehari dua ini kita lihat ada individu yang dilucutkan gelaran dan pangkat mereka. 

“ALLAH telah menyusun laknat kepada mereka yang langgar baiah. Bukan kita yang jatuhkan hukuman kepada mereka tetapi janji ALLAH itu pasti,” katanya. 

Menurutnya, hanya mereka yang istiqamah dan bersabar dengan ujian besar sahaja akan kekal dalam perjuangan Islam. ~ Sinarharian

Kenyataan beliau telah mendapat kecaman para nettizen dan ada juga yang ingin tahu, Muhammad Zawawi ni pakai taitel Datuk tu dapat dari mana? Ada sesiapa boleh beri pencerahan mengenai gelaran Datuk yang ada pada nama Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas itu??

Berikut beberapa reaksi menarik dari para nettizen :

Wfauzdin Ns : Jual agama lagi !!! Pingat ditarik pun nak kaitkan dgn langgar Bai'ah lebai? Apa punya bgang statement.....Hahaha...

 Husam dipecat, langgar Bai'ah? Hahaha.... Mahfuz keluar parti.....elok je ada gelaran Datuk....hahaha.... Nizar....keluar parti....molek ada gelaran...... 

Ramai lagi...... Tun M pun ditarik pingat.....langgar Bai'ah lebai gak ke? 90 Adoiii...habis belaka nak jual agama....

Mohd Rie :

 YB. HJ. HUSAM MUSA telah dipecat dari keahlian Pas tanpa dipanggil membela diri secara adil. Bukannya Yb.Hj Husam yg keluar dari Pas. 9 Disini tdk timbul soal KIFARAT ALLAH terhadapnya krn beliau telah melanggar 'BAI'AH'. Adakah Dr. Mahathir yg ditarik semula darjah kebesarannya oleh KDYMM Tuaku Sultan Kelantan itu kerana beliau melanggar 'Bai'ah' ??

 Hal tersebut sudah diperakui oleh Presiden Pas (Hj Hadi) dlm kenyataannya suatu masa dulu.

 Kenyataan yg dibuat oleh Nik Zawawi ini sudah keterlaluan dan melampaui batas sehingga sampai keperingkat MEMFITNAH TERHADAP ALLAH dan meletakkan (BERISTINBATH) bahawa kekuasaan ALLAH itu terlalu sempit dan zalim.

 Soalan yg perlu Nik Zawawi jawab ; Mana lebih tinggi kedudukan/darjat kamu yg terang-terang membeli gelaran Dato' dari Sulu/Mindanoa atau Palembang jika dibandingkan dgn kedudukan/darjat rakyat biasa ??

 BENAR dan YAKINLAH !! Sesungguhnya kamu tidak akan dihina dan diaibkan oleh ALLAH jika benar-benar kamu seorang pejuang kebenaran yg ikhlas, merendahkan diri serta berhina diri di hadapan ALLAH AZZAWAJALL.

Mohd Sayuti Omar II : Seorang pemimpin parti gemulah chek kata Rasulullah juga berbaih. Baiah dilakukan untuk mempertahankan Islam. Begitulah orang parti agama itu mudah menjaja nama Nabi dan ayat-ayat Quran untuk menegakkan perjuangan. Ambil contoh Nabi nak tunjukkan perjuangan parti cap bulan itu sama dengan jihad Rasulullah.

 Secara bodoh saja saya nak tanya (kata), apakah dalam Baiah Rasulullah itu beliau mencagarkan isteri sebagai kunci agar tak lari dari baiah?

 Kalau Muhammad tidak menjadikan isteri sebagai cagaran maka jelas baiah Nabi dengan baiah Pas jauh "jelat". Maksudnya berbeza sama sekali. Hentilah guna Nabi, Quran dan hadith untuk mempedayakan orang. Syaitan pun tidak berbuat demikian dalam dia menggoda manusia. Trims.

Hamzah Abdullah : Cukup2 lah ulama politikus PAS!! Hentikan sifat dendam!! Jgn ingat kamu serba benar..self-righteous..dan org lain salah semuanya!! Sikap berbaik dgn pemusnah dan perompak negara dan sikap keras serta ekstrim keatas pejuang2 yg menentang MO1/BN telah menyebabkan ahli2 dan pimpinan Pas berhijrah ke parti lain. Bermuhasabahlah kamu sebelum Pas hanya tinggal sejarah..

Talha Ubaidullah: Itu bukan sbb langgar baiah tapi sebab hasutan hasad dengki pemimpin Pas kelantan kpd Sultan dgn cadangan mereka.Allah dah tunjuk ribut di himpunan Pas di Kedah dan Melaka.Petir sambar speaker bila sudin singa pas cuba pesongkan ayat Allah.Wahai umat jgn tolak kebenaran supaya hati tak buta,akal tak mati

Ibn Haniyy : Wan Rahim bukan adun, baiah mai kot mana?

Ku Nasharudin Ku Ismail: Ulamak biasanya org yg bijak, peka dgn situasi semasa. Tapi kalau dah tahap kebodohan melampau mcm ni, masih dok perasan ulamak lagi ka?

Badri Zamany : Orang dok sibuk nak perjatuh pemerintah yg zalim.... depa tak abih2 isu baiah, sedangkan majlis fatwa dah putuskan isu ni ... puak ni asik2 ke laut lagi... Diharapkan dalamilah ilmu fiqh awlawiyat banyak2 ...

PDatok Ohsem : Gelaran je kot. Pegang gelaran tu buleh brapa duit elaun sebulan? Nak kabo gak kat ustaz2 bangang ni.....ada ke sahabat nama dato seri abu bakar, tan sri umar, tun uthman, sultan ali abi talib? Ker guane ustaz? Tanya ja....jangan la marah bangang gitu

Zulaifa Rahman : inilah tahap otak lobai dn aun pas berfikir SAMPAH!!!brlagak macam tuhan...lobai ni trlbih perasan merasakn dirinya maksom dn brprangai angkuh bewok ..tara ni fikiran lobai ni eloklh dok dlm gua jutan rimba..x sesuai idup dlm msyrkat,mnyesatkn yg sedia vodo mcam aun2 yg sengal ..ilmunya x dpt mndidik dirinya mnjdi manusia berakhlak..memalukn islam je...klu begini kata2nya.pasti bala yg ditempah dicari..


Thus Article Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen

Itulah artikel Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/datuk-nik-muhammad-zawawi-gelaran-datuk.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Datuk Nik Muhammad Zawawi : Gelaran Datuk Dapat Dari Mana? Tanya Nettizen"

Post a Comment