Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi

Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi
link : Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi

Baca juga


Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi


Anak bekas Pengerusi AmBank Hussein Najadi, yang dibunuh oleh peluru pembunuh pada bulan Julai 2013 telah bertindak balas dengan kemarahan kepada hasil perbicaraan semula lelaki yang dia gambarkan sebagai penembak upahan.

 Koong Swee Kuan didapati bersalah buat kali kedua selepas perbicaraan semula di Mahkamah Tinggi, dan dijatuhi hukuman mati kerana menembak Najadi dua kali di tengah-tengah dan menembak isterinya, yang menghidap serangan itu tetapi masih mengalami kecederaan.
 "Mereka membunuh saksi. Mereka meletakkan jalan keluar dari seorang lelaki yang boleh memberitahu pihak berkuasa siapa yang membayarnya untuk melakukan ini kepada ayah saya. Sebaliknya mereka harus menginterogasi dia sehingga dia keluar dengan kebenaran tentang siapa pembunuh sebenar dan mengapa mereka mahu dia mati "
Anaknya Pascal Najadi memberitahu Sarawak Report. Dia secara khusus meminta agar gambar yang mengerikan tentang ayahnya yang cedera parah harus diterbitkan. 

Pascal Najadi
 Pascal berkata bahawa bapanya telah menyatakan kebimbangannya sebelum dia meninggal dunia mengenai maklumat yang dia terima mengenai rasuah besar di bank yang diasaskannya dan telah cuba melaporkan isu-isu ini kepada pihak berkuasa. 

 Selepas mendapat maklumat mengenai peranan utama yang dimainkan oleh AmBank dalam skandal 1MDB, dia telah berkempen untuk mendapatkan penyiasatan yang betul terhadap kebenaran.

 Walau bagaimanapun, Pascal telah mengadu, tidak ada percubaan pihak penyiasat Malaysia untuk memeriksa motif di sebalik pembunuhan tersebut, yang mana Koong dibayar RM20,000. Pemberi maklumat Pascal Najadi sendiri telah memberitahunya bahawa ini adalah kontrak gengster yang ditugaskan untuk mencecah RM30 juta oleh orang yang dia percaya mahu aduan rasuah itu dibungkam.

 Najadi terjebak dengan dakwaan palsu terhadap kejadian pembunuhan itu oleh pengendali gangland yang mengaku dirinya sendiri dan Koong pada asalnya menunjukkan bahawa orang yang telah mengupahnya untuk membunuh bankir yang tidak diketahuinya juga seorang tokoh geng yang bernama Lim Yuen Soo.

Koong membunuh Najadi utk
RM20k; siapa yang dibayar?
 Pada masa penangkapan Koong, waran dikeluarkan untuk LimYuen Soo, yang dipercayai telah melarikan diri dari negara itu untuk sementara waktu.

 Walau bagaimanapun, Pascal Najadi telah menegaskan bahawa tidak ada usaha yang dilakukan oleh penyiasat atau mahkamah untuk memeriksa mengapa orang mungkin mengupah Lim yang pada giliran nampaknya telah mengupah Koong. Dengan pelaksanaan Koong bahawa maklumat yang akan mati dengannya berkata Najadi, yang percaya entiti yang lebih tinggi sedang dilindungi. 

Pada September 2015 September 2015 keluarga Najadi akhirnya dimaklumkan bahawa Lim Yuen Soo akhirnya ditangkap di lapangan terbang KL dan ditahan. Walau bagaimanapun, dia telah dibebaskan selepas 8 hari kerana ketiadaan keterangan yang jelas, tanpa keluarga yang dimaklumkan. Mereka telah merayu kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atas kegagalan Malaysia untuk secara aktif menyiasat motif di sebalik pembunuhan, yang mereka katakan adalah pelanggaran hak mereka.

Pemberitahuan Merah dan waran tangkap telah keluar 
selama dua tahun untuk lelaki yang dipercayai telah 
menugaskan pembunuhan itu. Walau bagaimanapun, 
setelah berlalu selama dua tahun, akhirnya dia telah 

dibebaskan tanpa tuduhan. 
   Rayuan kepada Pihak Berkuasa Malaysia

Hari ini, Pascal Najadi mengeluarkan rayuan berikut kepada pihak berkuasa Malaysia berdasarkan penghakiman mahkamah terkini:
 Allahyarham bapa saya, Hussain Najadi, pengasas bank kelima terbesar Malaysia, AmBank, telah dibunuh dengan cara pengecut dan kejam di siang hari di Pusat Bandaraya Kuala Lumpur pada 29 Julai 2013. Hari ini Mahkamah Malaysia menjatuhkan hukuman mati keatas pembunuh upahan, Koong Swee Kwan , Warganegara Rakyat Cina yang layak. Pembunuh upahan itu , menurut laporan akhbar Malaysia pada tahun 2013, dibayar RM 20'000. 
 Jurucakap itu, sekali lagi menurut media Malaysia pada masa itu, adalah Encik Lim Yuen Soo, warganegara Malaysia yang layak Cina, yang juga pemilik Syarikat Keselamatan Malaysia bersama rakannya, bekas Ketua Polis Melaka. 
Kami mempunyai satu saksi dalam rekod yang memberi keterangan bahawa Lim Yuen Soo menerima RM 30 juta untuk melakukan A hingga Z Pembunuhan Hussain Najadi. Sekarang pembunuh upahan itu akan digantung mati oleh Malaysia. 
 Ini tidak cukup baik! Pihak Berkuasa Malaysia perlu menyiasat motif Pembunuhan dan motif bagi pembunuh upahan. Lim Yuen Soo perlu segera ditahan dan dipersoalkan sehingga dia memberitahu kebenaran. Lim Yuen Soo berada di INTERPOL Red Alert selama lebih dua tahun sehingga IGP Khalid yang korup membebaskannya. 
 Malaysia gagal menyiasat motif untuk Pembunuhan Hussain Najadi adalah sama dengan keterlibatan mutlak. ~ sumber


Thus Article Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi

Itulah artikel Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2017/10/mereka-membunuh-saksi-utama-dakwa-anak.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mereka Membunuh Saksi Utama , dakwa anak Najadi"

Post a Comment