Peguam Negara jangan main wayanglah....

Peguam Negara jangan main wayanglah.... - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Peguam Negara jangan main wayanglah...., Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Peguam Negara jangan main wayanglah....
link : Peguam Negara jangan main wayanglah....

Baca juga


Peguam Negara jangan main wayanglah....

Peguam Negara Apandi Ali tak usahlah nak main wayang. Arahannya kali ini saling tak tumpah macam drama Melayu yang cuba  membodohkan rakyat! Rakyat sebenarnya telah bosan dengan wayang bodoh korang tau tak?

Ditambah bodoh lagi dari kenyataan KPN yang baru ni....Nak siasat apa lagi  bila semua bukti sudah ada didepan mata ? Korang bacalah di sini

Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali hari pernah mendakwa PM Najib Razak “sengaja mengganggu” penyiasatan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dengan ayat-ayat daripada Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Azmin berkata Rahman dalam akhbar The Sunday Star semalam menunjukkan Najib terpaksa “bertindak drastik” untuk “menyelamatkan diri”.

 “Daripada pengakuan Rahman, perdana menteri bertindakan tergesa-gesa melepaskan diri untuk mengelakkan dirinya daripada didakwa.

 “Kami menerima ‘tindakan tergesa-gesa’ merujuk kepada pemecatan perdana menteri terhadap timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan 4 menteri, menggantikan peguam negara Tan Sri Gani Patail dengan segera, pembubaran pasukan petugas 1MDB dan mungkin memerintahkan ketua polis negara untuk melepaskan beliau bagi ‘tindakan tergesa-gesa’ beliau sendiri – serbuan, tangkapan dan pemindahan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menyoal siasat kakitangan Bank Negara.

 “Apa yang dikatakan Rahman berkata pada dasarnya bermakna perdana menteri sengaja mengganggu siasatan berterusan yang dilaksanakan oleh pasukan petugas khas 1MDB yang terdiri daripada yang pihak tertinggi undang-undang dan agensi negara,” kata Azmin dalam kenyataan, sambil menambah “Pada pendapat saya, gangguan seperti itu boleh dianggap perbuatan jenayah di bawah Kanun Keseksaan dan Akta SPRM (Seksyen 186 dan Seksyen 48)”. – TMI ~ sumber


Sementara Sarawak Report pernah melaporkan, Peguam Negara Abdul Gani Patail dipecat apabila telah siap sedia dalam proses pendakwaan tuduhan rasuah terhadap Najib, Perdana Menteri Malaysia.

 Lembaran caj untuk amalan rasuah di bawah Seksyen 17 (a) Akta SPRM, membenarkan hukuman hukuman sehingga 20 tahun di bawah Seksyen 24 Akta.

 Dokumen-dokumen yang sedang dalam draf akhir oleh Peguam Negara Gani Patail dihantar ke Sarawak Report berikutan pemecatan Gani Patail dan kini telah disahkan oleh pihak-pihak kanan yang lain.

 Seorang orang yang rapat telah mengesahkan kepada Sarawak Report bahawa Gani Patail telah tiba di pejabatnya pada pagi Isnin mengharapkan untuk menyelesaikan dakwaan yang sangat sensitif yang dia persiapkan terhadap Perdana Menteri, hasil daripada penyiasatan pasukan petugas multi-agensi ke 1MDB.

"Dia memuktamadkannya. Dia pergi ke pejabatnya dan mendapati dia tidak dapat masuk. Ali Bin Hamsa, Ketua Setiausaha Negara, sedang menunggu dan dia memberitahunya [Peguam Negara, Abdul Gani Patail bahawa dia telah dibuang kerja. Dia tidak dapat mendapatkan kertas kerjanya. "

 Dalam masa beberapa jam drama rahsia ini di tengah-tengah kerajaan, seperti yang diketahui oleh Malaysia, Perdana Menteri telah bertindak untuk melaksanakan apa yang telah digambarkan sebagai percubaan rampasan kuasa.

 Kebakaran di tingkat 10 Bukit Aman malam tadi - di mana semua dokumen mengenai jenayah kolar putih disimpan .... kebetulan? Ramai yang bertanya.

Ketua Cawangan Khas disingkirkan, Timbalan Perdana Menteri dibuang dan empat anggota Jawatankuasa Penyiasatan Parlimen yang disiasat dinaikkan tanpa pilihan ke jawatan dalam Kabinet dan kerja-kerja itu diisytiharkan digantung. ~ sumber


Thus Article Peguam Negara jangan main wayanglah....

Itulah artikel Peguam Negara jangan main wayanglah.... Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Peguam Negara jangan main wayanglah.... dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2017/10/peguam-negara-jangan-main-wayanglah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Peguam Negara jangan main wayanglah...."

Post a Comment