Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan

Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan
link : Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan

Baca juga


Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan


Dato Husam Musa ADUN Salor Naib Presiden Parti AMANAH NEGARA, membidas PM Najib kerana mengungkit mengenai bantuan yang dihulurkan kerajaan BN pada negeri itu.

"Beri wang, kemudian ungkit, itu BULI namanya." Tempelak Husam.

 Najib dalam ucapannya di Kota Bharu hari ini mengungkitkan bahawa kerajaan negeri malah tidak akan mampu membayar gaji penjawat awamnya jika tidak kerana suntikan dana dari Putrajaya.

 “Negeri defisit macam Kelantan ini pun, kalau tidak ada suntikan daripada kerajaan pusat nak bayar gaji pun tak mampu, tak boleh nak bayar gaji," katanya.~ themalaysianinsight

 "Apa lagi diungkit depan khalayak ramai. Sangat kurang sopan. Dilarang oleh Islam.

" Jika Kelantan atau mana-mana negeri mengalami kurangan dalam belanja mengurus, iaitu bayaran gaji dan emolumen, Kerajaan Pusat wajib menampung.

 "Itu ada dalam perlembagaan negara sebelum DS Najib jd PM lagi." jelas Husam.

 Menurutnya lagi, sejak zaman PM sebelum Najib pun bayaran itu dibuat. Nafkah wajib tak perlu diungkit. Kalau nak ungkit, ungkit masa MB Kelantan datang jumpa tambah peruntukan. Bukan depan rakyat jelata kerana nak malukan MB dan Kerajaan Pas Kelantan.

Komen al-Husseyn :

Saya sertakan komen daripada sahabat saya, Kameel Abuya yang turut menempelak bangsa Pas Kelantan (Walaun) kerana tidak mempertahankan Mat Yakob dari cemuhan dan penghinaan dari PM Najib semasa berucap di Kelantan.
"Dimana perginya singa-singa dan harimau PAS di Kelantan yang cuba mempertahankan maruah dan nasib malang yg berlaku keatas Pesuruhjaya PAS Kelantan ?? 
" Kalau dengan umno mereka menjadi seperti tikus-tikus botak. Tapi kalau dgn HUSAM dan PH masing-masing nak jadi jaguh dan hero Tamil Nadu!" katanya. 
 "Mujurlah ada juga orang yg bernama Husam Musa tolong mempertahankan maruah Pesuruhjaya PAS Kelantan selaku MB Kelantan. 
" Jikalah tiada orang yg bernama Husam Musa di Kelantan boleh jadi Pesuruhjaya PAS - MB Kel akan dibiarkan oleh puak-puak mereka menjadi seperti seekor cicak yg terhimpit dicelah pintu."


Thus Article Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan

Itulah artikel Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/husam-musa-bn-henti-buli-kelantan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Husam Musa : BN Henti Buli Kelantan"

Post a Comment