Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini

Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini
link : Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini

Baca juga


Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUANTAN: Hujan yang berterusan dengan kadangkala lebat mengakibatkan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di seluruh Pahang meningkat kepada 6,784 orang daripada 1,843 keluarga pagi ini, berbanding 4,870 daripada 1,337 keluarga malam tadi.
 
Pengarah Angkatan Pertahanan Awam (APM) Pahang, Zainal Yusoff, berkata, Lipis menjadi daerah terbaru dilanda banjir apabila tujuh mangsa daripada satu keluarga dipindahkan ke Pusat Pemindahan Sementara (PPS).
 
Kuantan masih menjadi daerah paling ramai mangsa banjir iaitu 5,166 orang membabitkan 1,444 keluarga ditempatkan di 24 PPS, manakala di Rompin 652 mangsa daripada 174 keluarga ditempatkan di sembilan PPS.
 
"Jumlah mangsa banjir di Pekan ialah 687 orang daripada 169 keluarga ditempatkan di tiga PPS, Maran pula seramai 220 mangsa daripada 49 keluarga di tiga PPS, manakala Jerantut 52 mangsa daripada enam keluarga berlindung di tiga PPS," katanya dipetik Berita Harian.
 
Sementara itu, berdasarkan laman web infobanjir.water.gov.my sehingga jam 8 pagi ini, jumlah sungai yang melepasi tahap merah atau bahaya di Pahang terus meningkat kepada enam berbanding empat, petang semalam.
 
Enam sungai berkenaan adalah Sungai Lepar di Jambatan Gelugor (30.08 meter), Sungai Pahang di Paloh Hinai, Pekan (10.71 meter), Sungai Pahang di Sungai Yap, Jerantut (52.46 meter), Kuala Sungai Chini, Pekan (14.97 meter) dan Sungai Belat di Sri Damai (5.84 meter).
 
Selain itu, tiga sungai turut melepasi tahap jingga atau amaran iaitu Sungai Tembeling di Kuala Tahan, Jerantut (66.82 meter), Sungai Pahang di Lubuk Paku, Maran (18.73 meter) dan Sungai Kuantan di Pasir Kemudi di sini (7.77 meter).
 
 


Thus Article Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini

Itulah artikel Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/jumlah-mangsa-banjir-di-pahang-terus.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jumlah mangsa banjir di Pahang terus meningkat, 6,784 mangsa setakat pagi ini"

Post a Comment