Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)

Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1) - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1), Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)
link : Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)

Baca juga


Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)

Hishamudin Yahaya (Kanan) dan Ustaz Redzwan Harun
 (calon BN) selepas penamaan calon dalam pilihanraya
 kecil DUN Sanggang, Pahang pada tahun 2004
 Pada 15 November 2000, Kerajaan Pas telah meluluskan 10,000 ekar di Hutan Simpan Sungai Paka, Mukim Besol, Dungun kepada kroninya, Dato’ Hishamuddin Yahaya yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat dan Pengerusi Harakah melalui syarikat North East Plantation Sdn. Bhd. (NEP).

 Hishamuddin juga merupakan calon Pas dalam Pilihanraya Kecil DUN Sanggang, Pahang pada tahun 2004. 

Paling menyedihkan, kawasan balak ini telah digazetkan sebagai Hutan Simpan Kekal.

 Kawasan Hutan Simpan Kekal ini telah diberikan kepada sebuah syarikat yang dikenali sebagai North East Plantation Sdn Bhd (NEP). Salah seorang orang kuat Pas yang menjadi lembaga pengarah NEP ialah Datuk Hishamuddin Yahya. 

Datuk Hishamuddin juga adalah Pengarah Urusan Harakah.

 Daripada seorang pengusaha surat khabar, Datuk Hishamuddin juga mampu mengendalikan kawasan hutan seluas 10,000 ekar di Dungun? Aneh dan pelik sekali kezaliman yang dilakukan oleh Kerajaan Pas Terengganu.

 Paling pelik kerana kawasan ini disahkan tidak sesuai untuk tanaman kelapa sawit. Jabatan Pertanian Terengganu membuat pengesahan itu kerana kecerunannya. NEP yang diketuai oleh Datuk Hishamuddin juga dijangka akan memelihara ternakan tetapi disahkan juga tidak sesuai oleh Jabatan Haiwan Terengganu.

 Tapi Kerajaan Pas tak ambil kira itu semua. Yang penting, kawasan tersebut mesti diberi kepada kroninya. Dan ini, keputusannya sudah dibuat untuk diberikan kepada NEP. Paling menyedihkan kerana Terengganu akan terdedah kepada banjir bila kawasan ini mula diterokai.

Pas secara jelas telah gagal menunaikan janjinya meIaIui manifesto Pas iaitu melalui Fasa 11.1 yang menyatakan:

 “Kerajaan Pas akan mengawal pembalakan dan pemuliharaan hutan dan mempastikan kawasan tadahan hujan dan alam sekitar terpelihara”.

Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? ~ sumber


Thus Article Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)

Itulah artikel Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1) Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1) dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/mahu-pilih-pas-jadi-kerajaan-baca-ini.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mahu Pilih Pas jadi kerajaan? Baca ini dulu (1)"

Post a Comment