Mursyidul Am Pas Merapu

Mursyidul Am Pas Merapu - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Mursyidul Am Pas Merapu, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Mursyidul Am Pas Merapu
link : Mursyidul Am Pas Merapu

Baca juga


Mursyidul Am Pas Merapu


Mursyidul Am PAS Hashim Jasin ni dah lupakah yang dia pernah buat kenyataan "Baiah cerai isteri tidak wujud"?

 Mana mungkin seorang ulama sepertinya yang diangkat sebagai Mursyidul Am, yang merupakan jawatan tertinggi bagi Parti Islam Se-Malaysia (PAS) boleh jadi kalut dalam mengeluarkan hukum mengenai baiah cerai isteri yang sebelum ini dia sendiri menfikan kewujudannya.

Sedap mulut dia merapu kata gaji Ahli Parlimen Pokok Sena Mahfuz Omar adalah haram sebab dia dah keluar Pas!
Mursyidul Am PAS Hashim Jasin berkata, gaji itu dikira haram kerana Mahfuz selama ini menjadi wakil rakyat atas tiket PAS.  
 Jelasnya, Mahfuz melanggar bai’ah atau janji untuk setia kepada parti sepanjang tempoh khidmat sebagai wakil rakyat. ~ sumber
Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Datuk Mahfuz Omar disaran melepaskan jawatan selaku Ahli Parlimen Pokok Sena kerana dibimbangi pendapatannya sebagai wakil rakyat adalah haram. 
ini memandangkan bekas Naib Presiden Pas itu masih terikat dengan baiah atau lafaz sumpah sebagai calon Pas. 
 Malah menurutnya, jika Mahfuz melanggar baiah itu, beliau juga berdepan laknat Allah SWT dan seluruh umat Islam. ~ sumber
Sementara itu Ust Wanji Wan Hussin, bekas ahli dewan ulama pas, turut mengulas di fesbuknya tentang isu gaji haram Dato Mahfuz oleh Mursidul am kerana melanggar baiah.

Menurut Ust Wanji, gaji ahli parlimen adalah kerana khidmat mereka kepada rakyat.

" Sebagai wakil rakyat, mereka dibayar gaji kerana khidmat kepada rakyat. Jadi, yang wajar dianggap makan gaji haram adalah apabila wakil rakyat ponteng sidang DUN atau Sidang Parlimen, ataupun tidak turun padang untuk selesai masalah rakyat yang mengundi mereka.

" Yang pasti, Dato' Mahfuz Umar amat terkenal orang yang selalu membawa agenda rakyat dalam parlimen. Bermakna, beliau menunaikan amanah rakyat, dan tidak wajar dianggap beliau makan gaji haram."

Beliau juga menjelaskan tujuan asal  Bai'ah PAS itu adalah untuk elak dari bersekongkol atau kecenderungan kepada UMNO. Yang pasti, YB Mahfuz Umar itu keluar dari PAS kerana sikap PAS yang semakin hari semakin kelihatan cenderung kepada UMNO.


Thus Article Mursyidul Am Pas Merapu

Itulah artikel Mursyidul Am Pas Merapu Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Mursyidul Am Pas Merapu dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/mursyidul-am-pas-merapu.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mursyidul Am Pas Merapu"

Post a Comment