PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??

PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa?? - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??
link : PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??

Baca juga


PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??


PAS menafikan dakwaan mereka pernah mengkafirkan mana-mana individu secara langsung, sebaliknya hanya memperkatakannya secara umum melalui batas-batas iman dan kufur, kata naib presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

 Menurut beliau, dalam isu tersebut terdapat banyak kekeliruan di kalangan masyarakat umum. "Dalam isu ini kita kena jelas. Dalam soal kafir-mengkafir ini PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa. Banyak orang keliru dalam isu ini. ~ sumber

Tak payahlah nak berdolak daleh gi kata banyak kekeliruan pebenda. Tak payahlah cerita pasal kentut ke apa. Saya pun pernah duduk dalam Pas. Saya tahu apa yang sebenarnya tentang perkara kafir mengkafir ini.

Itu vdo yang kata kat Wan Azizah kalau tak tak sokong 355 nak kena tanam kat Jirat Cina, jatuh kafir siapa? Itulah kaki putar dan pemfitnah  YDP Pas  Padang Serai, Shaharuddin Ibrahim.

Berkut ni ada lagi satu vdo. Dia kata, " Siapa yang lari dari ulama dan fuqaha … mereka meninggal dunia tanpa membawa iman... Tak bawa iman maksud dia mati jahiliyah, maknanya mati tak Islam. Bahasa kasaqnya mati kapiaq.

" Sebab itu ibu-ibu, ayah-ayah, malam ni ana datang dari jauh menyeru bahawa kembalilah kpd Islam… bukan benci kepada PAN (AMANAH), bukan benci kpd Umno, bukan benci pada sapa-sapa pun…sebab Islam ni Rahmatan lil-Alamin… membawa rahmat kpd sekalian alam… kena kasih, kena saying sahabat kita, kawan-kawan kita … mai lah bersama dgn Islam, insya Allah, selamat dunia, selamat akhirat."


 Majlis Fatwa Kebangsaan termasuk di peringkat negeri bersidang pada 1984 dan pada 3 Disember tahun sama, fatwa tersebut dikeluarkan kerana jelas sekali istilah kafir mengkafirkan sesama Islam adalah bertentangan dengan ajarannya.  Baca selanjutnya di sini.


Thus Article PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??

Itulah artikel PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa?? Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa?? dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/pas-tidak-pernah-mengkafirkan-sesiapa.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAS tidak pernah mengkafirkan sesiapa? Ini apa??"

Post a Comment