UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA

UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA
link : UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA

Baca juga


UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA

Oleh Mohd Sayuti Omar II 


 Umpan yang dilempar oleh Husam Musa dalam bicara dengan anak Kelantan di Kota Bharu beberapa malam lalu nampak sudah termakan apabila hari ini Exco Kelantan Hanifa Ahmad telah menjawab pendedahan Adun Salor dengan memberi gambaran kerajaan negeri akan mengemukakan saman.

 Rasanya itulah tujuan Husam mendedahkan maklumat bertulis berhubung apa dibangkitkan Hanifa itu. Malam itu Husam menyerahkan dokumen berkaitan dengan perjanjian persetujuan kerajaan untuk membayar pampasan kepada syarikat JKSB sebanyak RM56.3 juta dengan kekerapan tujuh kali berdasarkan kerja yang telah dilakukan. 

 Difahmkan persetujuan jumlah itu juga sebagai pampasan kerana sedia untuk menamatkan kontrak syarikat itu? 

 Hanfa dalam kenyataanya bagaimana pun menafikan, katanya penamatan itu adalah persetujuan bersama, antara lain sebab penamatan itu kerana anak syarikat JKSB memberi tahu mereka tidak boleh meneruskan pembinaan kerana tekanan. Sepatutnya Hanifa menjelaskan apakah bentuk tekanan dan pihak mana yang menekan? 

 Dan suatu perkara yang tidak disebutkan Hanifa bahawa salah satu dokumen yang didedah malam itu merupakan dokumen direkodkan di mahkamah yang telah menjadi dokumen awam. 

 Dalam satu kenyataan akhbar hari ini Hanifa mempertikaikan siapa atau kemungkinan ada pegawai yang mendedahkan maklumt berkenaan berupa perjanjian dengan pihak kerajaan yang dianggap penting dan rahsia. 

 Dalam perjanjian persetujuan untuk membayar kepada JKSB itu ditanda tangan sendiri oleh MB Ahmad Yakob. 

 #MSONews difahamkan apa yang dianggap rahsia dalam dokumen itu hanya sebahagian sahaja didedahkan Husam, ada segmen lain lagi lebih penting berkaitan kenapa pampasan itu dipersetujui. 

 Segmen itu dikatakan menjadi peluru sebenar Husam mendedahkan perkara itu. Apabila Hanifa "bersedia" untuk mengetahuinya dengan mengugat untuk mengambil tindakan undang-undang itulah yang dinantikan oleh Husam. 

Perkara yang mungkin akan didedahkan ialah berkaitan pengambilan wang oleh pihak tertentu secara senyap dalam beberapa kes tertentu.Beberapa orang pegawai (seperti dibayang Hanifa) katanya bersedia untuk tampil dan menyerahkan "rahsia hitam" kepada Husam. 

 Dalam perkembangan lain rahsia itu juga menjadi sebahagian evident dalam laporan kepada SPRM berkaitan isu berkenaan. Husam sudah tentu bersiap siaga menanti untuk berjumpa Hanifa atau pihak kerajaan di Mahkamah. Trims.


Yang hokni sudah kah belum??


Thus Article UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA

Itulah artikel UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/umpan-sudah-dipagut-pengail-sudah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "UMPAN SUDAH DIPAGUT, PENGAIL SUDAH BERSEDIA"

Post a Comment