Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ...

Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ... - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ..., Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ...
link : Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ...

Baca juga


Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ...

Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi 

 Masalah Hj Hadi dari dulu.. bila nak buat pembelaan diri, selalu menyerang dan memperkecilkan orang lain.. libatkan agama orang lain.

Sikap angkuh, takbur berlagak pandai hal ehwal agama lain, berlagak pandai dlm soal pemerintahan kadang2 memakan diri dan merosak kan imej ilmuan Islam sendiri.. memburukkan wajah Islam sendiri.. 

 Nak pertahankan, pertahankan dgn Hujjah agama.. ini dalam mempertahankan idea 2 Kabinet, dia pergi tuduh pula Kristian dan Hindu mengamalkan kasta.. 

Sebelum nak kata kat orang, tengok parti sendiri dulu. Bukankah dalam tanzim PAS pun ada kasta, ada kelompok Wilayat Faqeh seperti Ayatullah dan Mullah di Iran, seperti Majlis Syura dan dewan Ulama.

 Ada pula dewan khas untuk bukan Islam..bukan islam hanya layak jadi penyokong.. bukan kan ini memisahkan kelompok agama dan darjat sesama manusia ? 

 Hatta Kelompok Majlis Syura ini lah dulu mencampuri urusan politik AJK PAS pusat dulu. Mereka meletakkan Majlis Syura ini kelompok yg bersih dari Dosa.

 Konsep Imamah, wilayat faqeeh ini ini juga digunakan dalam struktur pemerintahan syiah di Iran. Mereka mengawal pentadbiran Politik dan duduk dalam satu kedudukan yg mulia berbanding muslim lain.

 Sebelum nak kritik, dan tunjuk pandai sentuh pasal istilah Teknokrat, sentuh pasal Republican, Democrat, sentuh pasal revolusi perancis, cermin dulu struktur kepimpinan beraja, kasta di negara2 Ummat Islam terutama di Jazerah Arab.

 Kasta berlaku bukan disebabkan agama, tetapi penyelewengan orang2 agama. Ia tiada kaitan dgn agama. Menuduh agama lain sewenang wenangnya perbuatan yg tak bertanggungjawab. 

 Ini dok tuduh kononnya sistem politik hari ini dicedok dan dicuri dari Islam.. kata pulak depa tak berterima kasih.. Paling tak patut kritik agama orang... 

 Untuk pengetahuan Hj Hadi, feudalisme di Eropah yg memainkan peranan besar nya pada ketika itu adalah kelompok Gereja, kelompok2 agama, rahib mereka.

  Kelompok gereja ini hidup mewah dan menjadi pendokong Raja dan sistem yg Zalim di zaman Renaissance; sebelum berlakunya revolusi dan reformasi di eropah.

 Dan akhirnya zaman kegelapan yg pernah berlaku di Eropah, melibatkan mazhab dan elitis Kristian. Ia sudah terjadi di kalangan Ummat Islam dan kami berdiri disini menentang kelompok Ulama yg hidupnya bermewah mewah  menggunakan dalil2 agama bagi mempertahankan sistem dan kerajaan yg Zalim.

  Jika dulu institusi gereja digunakan sebagai tempat pembodohan, kini ia dilakukan di masjid2. Tuggulah saatnya, kejahatan, dan gambaran yg dikatakan Nabi ia ditakuti mereka melebih Dajjal. Siapa kah mereka.. ? 

 Bila ditanya siapa, jawab Nabi.. 

من الأئمة المضلين.. 
 Imam imam ( pemerintah ) yg menyesatkan..


Thus Article Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ...

Itulah artikel Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ... Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ... dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/bila-lebai-lebai-sesat-melebihi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Bila Lebai-Lebai Sesat Melebihi Kejahatan Dajjal ..."

Post a Comment