Boleh- boleh blah !!!

Boleh- boleh blah !!! - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Boleh- boleh blah !!!, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Boleh- boleh blah !!!
link : Boleh- boleh blah !!!

Baca juga


Boleh- boleh blah !!!

Oleh : Hanpa Maidin


1. Si mamat serba tak mustahil dan serba mungkin berckp ala MO1 bila dia dilaporkan menempelak pertelingkahan PH dalam soal pengagihan kerusi lalu beliau menyimpulkan macam mana nak jadi Kerajaan yang baik.

 2. Dia kata keadaan berbeza ketika parti suci dalam pakatan pembangkang apabila banyak pertikaian dapat diselesaikan dengan baik.

 3. Alahai pak aji tak payah nak tunjuk baik pulak lah. Geli lah teman. Kalau alasan bertelingkah dalam agihan kerusi tak sesuai jadi Kerajaan, mcm tu kena kekalkanlah Kerajaan " kleptokrasi" ( lanun ) yang susahkan rakyat sebab mereka kononnya x bertelingkah soal kerusi. Naifnya. Tak ingat ke mamat ni dlm PRU 13, ramai calon parti sarkas tanding sbg calon bebas lawan calon parti mereka sendiri. Tu gaduh kerusi lah..lagi teruk..gaduh sesama parti sendiri!!!

 4. Biasalah bertelingkah dlm pengagihan kerusi. Itu normal. Jika tak bertelingkah, itu yang tak normal. Lagipun, bukan satu kepala yang berunding. PH ini, alhamdulillah, tahu kat mana yang mereka dibenarkan bertelingkah dan kat mana yang tak boleh bertelingkah dan bergaduh. Itu lah keanjalan PH kalau kamu nak tahu.

 5. PH ini bertelingkah semasa berunding dan sebelum capai keputusan. Lepas capai keputusan, kami rapat semula dan patuh kepada keputusan bersama. Kalau masih ada lagi saki baki suara yg maaih tak puas hati, itu normal , bukan je dalam isu pengagihan kerusi.

 6. Yang parti suci lagi aneh. Contohnya tak gaduh masa buat keputusan yang setuju lantik MP Permatang Pauh jadi MB Selangor. Lepas tu, tak mahu patuh pula keputusan dia sendiri.

 7. Parti suci tak bertelingkah konon pengagihan kerusi. So katakan lah kita kata betul , walaupun x betul..kamu bertelingkah dalam soal lain pulak hingga PR punah ,parti sendiri pecah berderai. Lagi teruk..

8. PH bertelingkah dalam pengagihan kerusi - suatu yang normal, tapi kami bersatu teguh lawan parti sarkas dan MO1 dan bersatu nak jatuhkan parti sarkas. Parti saudara? Rakyat sentiasa x pasti depa ni nak lawan ke tak nak lawan parti sarkas dan MO1. So, jika parti suci nak jadi Kerajaan boleh - boleh blah lah!!!!


Thus Article Boleh- boleh blah !!!

Itulah artikel Boleh- boleh blah !!! Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Boleh- boleh blah !!! dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/boleh-boleh-blah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Boleh- boleh blah !!!"

Post a Comment