MB Perak Patut Letak Jawatan!

MB Perak Patut Letak Jawatan! - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk MB Perak Patut Letak Jawatan!, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : MB Perak Patut Letak Jawatan!
link : MB Perak Patut Letak Jawatan!

Baca juga


MB Perak Patut Letak Jawatan!


 Dalam satu sidang akhbar yang diadakan di pejabat DAP Ipoh semalam, MP Beruas DAP, Datuk Ngeh Koo Ham menasihatkan Menteri Besar Perak, Zambry Abd Kadir supaya meletakan jawatannya jika beliau ada harga diri, ada rasa malu atau bersalah.

Ini adalah ekoran pendedahan melalui 'maklumat bocor' daripada PKNP pada 20 Disember 2017.

Menurut maklumat tersebut, Zambry sebagai pengerusi PKNP telah gagal menguruskan agensi kerajaan negeri Perak menyebabkan sering menanggung kerugian.

Walaupun dalam kerugian, PKNP telah memberikan Zambry  bonus yang besar, malah telah membeli sebuah kereta mewah Audi Q7 untuk Zambry.

Ngeh mendakwa  kereta mewah tersebut di beli dengan harga  RM620,996.92 dan sebagai Pengerusi PKNP telah diberikan bonus RM115.00.

Ngeh turut mendedahkan beliau mendapat maklumat bahawa PKNP juga telah gagal membayar caruman KWSP para pekerjanya.

Menjadi perbualan hangat sesama pekerja PKNP ialah, bagaimana agensi tersebut yang dilaporkan sering menanggung kerugian dan gagal mencarum wang KWSP para pekerjanya tetapi mampu membeli kereta Audi Q7 untuk Zambry Abd Kadir.

Bertambah pelik dan hairan lagi kerana Zambry, sebagai Pengerusi PKNP telah diberikan bonus RM115 .00.

Ngeh turut meminta pihak polis agar tidak menganggu atau campur tangan dengan kerja-kerja wakil rakyat dan menambah mendedahkan skandal melibatkan wang awam merupakan sebahagian tugas mereka.

 "Jika pihak polis masih mahu campur tangan dalam kerja saya selaku ADUN Sitiawan dan MP Beruas serta kerja-kerja ADUN Tronoh dan Buntong, suatu laporan polis akan dibuat terhadap pegawai yang campur tangan dengan kerja kami," katanya dalam sidang akhbar tersebut.

Susulan 'maklumat bocor' tersebut, beberapa pekerja PKNP telah ditahan polis untuk siasatan, kata Dato Ngeh.

Ngeh yang juga ADUN Sitiawan bersama ADUN Tronoh, Yong Choo Keong dan ADUN Buntong, A Sivasubramaniam telah membawakan isu tersebut dalam sidang DUN pada November tahun lalu.

Tiga ADUN itu turut menunjukkan dokumen-dokumen berkaitan dengan dakwaan mereka.

Dilaporkan Polis akan mengambil keterangan Anggota Parlimen Beruas Datuk Ngeh Koo Ham berhubung siasatan kes kebocoran maklumat sulit fail kerajaan negeri. 


Thus Article MB Perak Patut Letak Jawatan!

Itulah artikel MB Perak Patut Letak Jawatan! Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel MB Perak Patut Letak Jawatan! dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/mb-perak-patut-letak-jawatan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "MB Perak Patut Letak Jawatan!"

Post a Comment