PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??

PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ?? - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??
link : PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??

Baca juga


PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??

Haniza Talha
Ketua Wanita PKR Selangor, Haniza Talha berkata, PKR Selangor bersedia mengurangkan jumlah kerusi yang ingin ditandingi dengan syarat rakan parti lain dalam Pakatan Harapan (PH) dapat membuktikan kemenangan di kerusi yang dilepaskannya.

Menurutnya lagi, dalam pilihan raya lalu, PKR bertanding 21 kerusi tetapi kini yakin dapat menang di lebih banyak kerusi. Tuntutan tersebut menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan parti Amanah dan Bersatu. ~ sumber

Apa yang minah ni merepek?? PKR tidak perlulah merepek dan melalut cakap sedia mahu mengurangkan jumlah kerusi yang mahu ditandinginya!

Kalau PKR bertanding 21 kerusi sahaja, maka tidak ada siapa pun di kalangan Pakatan Harapan yang akan merungut dan tidak berpuas hati. Tidak ada siapa pun yang minta PKR kurangkan kerusi 21 itu sebab itu memang hak PKR!

Pada anggapan ramai, AMANAH dan BERSATU dilihat mempertikaikan tentang jumlah 21 kerusi yang PKR mahu tandingi, sebab hanya jumlah 21 kerusi itu sahaja yang diwarwarkan oleh PKR.

Tetapi yang sebenarnya yang menjadi rungutan dan tidak puas hati AMANAH dan BERSATU ialah kerana PKR mahu menambah kerusi hingga berjumlah 30 kerusi!

PKR tidak sebut sebut angka 30 kerusi itu. PKR hanya sebut : yakin dapat menang di lebih banyak kerusi - maknanya dia mahu lebih banyak kerusi dari jumlah 21 itu!

Sewajarnyalah Amanah dan Bersatu rasa tidak puas kerana PKR mahukan lebih banyak kerusi dari apa yang pernah ditandinginya pada PRU 13 lalu.Tidak cukupkah PKR bertanding 21 kerusi?

Pada PRU 13 lalu PKR bertanding 21 kerusi dan menang 14 kerusi. Kalau PKR Patut menumpukan untuk mernang menang di 7 kerusi yang dia kalau itu , bukan menuntut mahu tambah lagi bilangan kerusi. Ini kerja gila namanya!

Apa yang belum muktamad ialah kerusi Pas yang sepatutnya menjadi hak kepada AMANAH untuk ditandingi.

Masalahnya ialah PKR juga turut berminat dengan kerusi Pas tersebut.

Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Abdul Samad berkata, tindakan PKR mahu bertanding 30 daripada 56 kerusi DUN di Selangor adalah tidak rasional dan tidak logik. Menurut khalid, formula pembahagian kerusi yang lebih baik adalah PKR bertanding 21 kerusi DUN di Selangor dan DAP bertanding 15 kerusi.

PKR sepatutnya tidak perlu tamak untuk berebut baki kerusi yang hanya berjumlah 20 itu. Biarlah ianya diperuntukan kepada AMANAH dan BERSATU.

BERSATU Selangor, Abdul Rashid Asari berkata mereka hanya berminat dengan kerusi yang dipegang oleh Umno sebelum ini.

 “Kita Bersatu hanya fokus pada kerusi Umno.” Katanya

Beliau mnegaskan sebarang penetapan kerusi, ia harus dibincang serta dipersetujui oleh semua parti dalam Pakatan Harapan.

PKR perlu juga mengambil kira keadaan semasa. Maknanya, jika sesebuah kerusi itu terdiri daripada majoriti pengundi Melayu, adalah lebih baik ia ditandingi oleh AMANAH atau BERSATU (PPBM). 


Thus Article PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??

Itulah artikel PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ?? Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ?? dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/pkr-mahu-tambah-kerusi-hingga-30.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PKR mahu tambah kerusi hingga 30 ??"

Post a Comment