RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?

RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ? - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?
link : RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?

Baca juga


RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?

 Hj Hadi mencadangkan satu Rang Undang-undang Ahli Persendirian bernama RUU Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) Pindaan 2016 untuk menggantikan Seksyen 2 dengan peruntukan baharu. 
 Ia merangkumi langkah memperuntukkan kuasa kepada Mahkamah Syariah terhadap rakyat Islam dan dalam hal kesalahan yang termaktub pada Butiran 1 Senarai Negeri di bawah Jadual Kesembilan, Undang-undang Persekutuan.

 Selain itu, Mahkamah Syariah berhak menjatuhkan sebarang hukuman yang dibenarkan undang-undang Syariah selain mati. 
 Antara pindaan yang akan dilakukan adalah memperuntukkan tempoh penjara tiga tahun hingga 30 tahun, denda RM5,000 hingga RM100,000 dan enam hingga 100 sebatan. ~ sumber 
 Saya nak bertanya doktor gigi ni, ada tak mana-mana ayat Quran yang menyatakan hukuman tempoh penjara tiga tahun hingga 30 tahun, denda RM5,000 hingga RM100,000 dan enam hingga 100 sebatan?

Che Ibrahim Mohamed: Memperkasakan mahkamah syariah tidak mungkin berlaku dengan sekadar menaikkan jumlah hukuman atau denda yang boleh dijatuhkan.

 Cadangan menambah hukuman daripada denda RM5000 kepada RM100,000, penjara 3 tahun kepada 30 tahun dan sebat 6 kali kepada 100 kali seperti yang termaktub dalam RUU 355 itu sendiri sudah tidak ada nas Quran dan Hadis, maka menolaknya lagi la tidak memerlukan nas walau pun sekadar satu kalimah daripada al Quran/al Hadis.

 Cukup cukup la memperdayakan masyarakat dengan sentimen agama. Rakyat perlukan pembelaan untuk keluarkan mereka dari kezaliman pemerintah kepada keadilan Islam, bukannya mengajak mereka berhalunisasi bersama Pas.

Wfauzdin Ns: Ostat, mana dalil dlm Alquran boleh tangguh tak bahas tiga kali berturut2? Ada dalil tak boleh kuatkuasakan undang2 tanpa bahas di Parlimen? Itu belum tanya dalil boleh ponteng atau tidak di Parlimen kerana tak mahu bahas RUU.....

Kameel Abuya : Ada ke dalil RUU 355 dlm Alquran mau pun Hadis..?

Ali Hanafiah : Lorak gaduh tuduh orang sana sini tolak, sedangkan RU belum dibahas dan bincang lagi.

Azman Ahmad : Matlamat Pas hanya menunggang agama, cari mileage politik untuk walaun2 berpuas hati, kalo tidak habis lari nanti.

Azizselamat Sarmin : Kalau diteliti RUU355 langsung tiada roh Islam apa lagi Hudud. Bagai api jauh dari panggang. Begitu mudah Umno menipu pentaksub Pas. Pemimpin Pas sekadar mendendangkan lagu penipuan Umno. Mangsanya pentaksub. Berusung memenuhi Padang Merbok. Pihak PH AMANAH mengingatkan penipuan tersebut. Jgnkan mahu sedar malah dikapirnya org yg cuba memberitahu. Biarkan saja mrk tenggelam bersama pemimpin durjana PRU14 ni.

Pand Panj Ey :Tanya dia kenapa presiden parti dia tangguh bahas di parlimen tapi melalak di padang merbuk. Apa dia ingat satu ruu boleh lulus dengan berhimpin kat padang ke?


Thus Article RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?

Itulah artikel RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ? Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ? dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/ruu-355-mana-dalil-alquran-boleh-tangguh.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "RUU 355 : Mana dalil Alquran boleh tangguh ?"

Post a Comment