Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?

Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat? - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?
link : Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?

Baca juga


Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?

Oleh Aspan Alias 

 Saya bukan lagi ahli Umno walaupun saya pernah bergiat dalamnya hampir 4 dekad lamanya sebelum ini secara aktif. 

 Benar sungguh kata orang ramai Umno seolah olah telah menjadi musuh kpd rakyat lebih lebih lagi kepada orang Melayu sendiri. 

 Umno mentadbir negara kita sejak merdeka, tidak mungkin mana mana parti lain yg melemahkan orang Melayu sebagai yg dijeritkan oeih penggiat parti yg hampir lumpuh ini. 

 Baik atau buruknya orang Melayu adalah di sebabkan olih parti itu. Masakan orang Melayu masih ketinggalan jika Umno itu benar benar berjaya sebagai parti pemerintah semua kaum dan sebagai pejuang untuk org Melayu khasnya. 

Kalau Umno itu masih baik masakan parti itu telah memilih pemimpin seperti yg ada pada hari ini untuk memimpin? 

Kalau Umno itu baik masakan parti itu telah di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat? 

 Kalau Umno itu masih parti baik masakan parti itu telah melemahkan pemimpin pemimpin mereka yg merupakan graduan universiti terkenal dunia? 

 Maksud saya orang pandai pun akan menjadi orang yg lemah pemikiran jika bergiat dan menjadi pemimpin.parti itu dan yg bijak dan berjasa duduk di tepian seperti anjing menjilat lukanya sendiri. 

 Gejala buruk yg ada di negara ini di bentuk.olih Umno kerana Ummo yg memerintah kita selama ini, tidak DAP tidak parti parti lain. 

 Satu lagi bukti yg Umno sekarang adalah pembawa penyakit bolih di lihat kepada PAS. 

Dulu PAS sangat berpendirian tegas dlm isu isu rasuah dan penyalah gunaan kuasa, tetapi apabila parti itu berbaik dengan Umno parti itu telah menjadi rosak dan akan menghadapi masalah dlm PRU yg akan dtg. 

 Kalau Umno itu masih baik masakan hospital kerajaan sudah tidak lagi cukup ubat ubatan serta mesin mesin xray dan sebagai nya. Yg sedia ada pun sudak tidak di selenggara dengan baik. 

 Mana perginya kutipan GST yg melebihi rm40 billion itu dan kenapa wang yg di perolihi melalui penarik balikan subsidi kepada rakyat tidak dapat menyelesaikan kekeringan kantung kerajaan? 

 Dan yg lebih jelas Umno itu telah membodohkan semua pihak bolih dilihat dari sifat tidak malu pemimpin pemimpin utamanya kerana berbohong terang terangan dalam mempertahankan tuduhan rakyat terhadap mereka. 

 Lagi lama umno di biarkan memeriintah lagi tebal muka muka pemimpin yg memimpin kita. 

Oh banyak lagi rungutan rakyat...buatlah apa yg patut untuk masa depan anda dan generasi anda. 

 Yg penting jgn kita salahkan orang lain kerana yg ada hari ini adalah pilihan orang ramai sendiri, betul ke tidak?


Thus Article Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?

Itulah artikel Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat? Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat? dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/kalau-umno-itu-baik-kenapa-parti-itu-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?"

Post a Comment