Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal.

Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal. - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal., Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal.
link : Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal.

Baca juga


Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal.

Isu manifesto PRU14 Pas 1300 kuasa kuda membuktikan kepimpinan Pas yang ada sekarang sangat lemah. 

Buat manifesto macam budak UPSR buat karangan bahasa melayu. Mcm angan2 ikut terlintas. Sapa2 pun boleh buat mcm tu. 

Hakikatnya mcm mana penyelesaian kepada manifesto yg dibentangkan entah mcm mana. 

Kumpulan mcm ni kalau diberi mandat memerintah Malaysia pasti akan merosakkan Negara. 

 Contoh telah pun berlaku. Bila ustaz Abdul Hadi jadi MB Terengganu, mereka melantik JSR ganti penghulu. Waktu tu boleh lihat puak2 ni merampas jawatankuasa dan pengurusan masjid dgn begitu angkuh. Seolah2 mereka merasakan kemenangan yg mereka dapat itu dari undi ahli2 Pas saja. 

Mereka tak sedar mereka diundi oleh org2 Umno dan atas pagar. Bila pengundi meluat dgn tindak tanduk Pas, maka terjadilah istilah MB sepenggal. 

Teringat saya waktu tu bila mana betapa kucar kacirnya pengurusan sampah sehingga rakyat makin meluat dgn kerajaan ustaz Abdul Hadi. 

Pernah saya ke wisma Darul Iman. Kakitangan di situ menyuarakan mcm mana mereka dipaksa membuka aircond cuma selepas pukul 10 pagi dan aircond mesti dimatikan pukul 4 petang. 

Alasan kerajaan ialah untuk berjimat. Dalam masa sama para exco dan wakil rakyat Pas begitu boros. 

Mereka sering membuat lawatan keluar negara tanpa menggunakan sifir berjimat yg digariskan kepada kakitangan kerajaan bawah mereka. 

Contohnya exco pergi melawat Jordan, mereka menginap di hotel 5 bintang siap dengan sewaan kereta mewah dan pemandu khas. 

Terlalu elit... semua tu duit kerajaan negeri. Dalam keadaan kakitangan bawahan dipaksa berjimat. 

Berbalik kepada isu sampah sarap yg tak terurus, mungkin di sana ada sabotaj dari kakitangan PBT2. Sekiranya mereka mengambil cakna dan terus bertindak, pasti cemuhan rakyat dan kebencian rakyat yg mengundi mereka tak akan berlaku. 

Namun sebagai sebuah kerajaan, rakyat menilai semua itu. Akhirnya mereka tewas dan cuma dapat menikmati kerusi empuk di wisma Darul Iman utk sepenggal sahaja. 

Itulah dia gambaran kepimpinan Pas yg ada sekarang. Persis kepimpinan Pas Terengganu tahun 99. Segalanya jadi sejarah. 

~ Mad Janggut.


Thus Article Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal.

Itulah artikel Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal. Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal. dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/mengimbas-kerajaan-mb-sepenggal.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mengimbas Kerajaan MB Sepenggal."

Post a Comment