Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan

Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan
link : Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan

Baca juga


Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan

 

 Para penyokong Bersih telah keluar dan berhimpun di perkarangan Tugu Negara bagi membantah usul persempadanan semula pru14 di Dewan Rakyat pada hari ini.

Perhimpunan ini turut disertai oleh tokoh-tokoh pemimpin pembangkang, ahli-ahli politik, ngo-ngo serta rakyat jelata sebagai lambang sokongan kepada agenda 'reforms' di negara kita!!

 Malangnya, pihak pdrm telah melarang para peserta untuk berarak ke bangunan parlimen bagi menyerahkan memoranda bantahan kepada speaker dewan rakyat.

Namun terdapat beberapa peserta kumpulan BERSIH telah berjaya mencelah sekatan yang dikawal polis, untuk masuk ke kawasan bangunan Parlimen.

 Polis telah membenarkan hanya 10 wakil daripada NGO itu untuk dibenar berarak masuk ke Parlimen dan menyerahkan memorandum bantahan laporan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kepada Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Pemangku Pengerusi BERSIH, Shahrul Aman Mohd Saari menyerahkan memorandum kepada wakil pegawai Parlimen, Jaafar Mat Zin untuk diserahkan kepada Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Memoranda tersebut berhubung bantahan terhadap laporan Suruhanjaya Pilihan Raya mengenai persempadanan semula kawasan pilihan raya, yang didakwanya memberikan kelebihan kepada kerajaan BN dalam menghadapi pilihan raya umum ke-14 akan datang. 


Kumpulan BERSIH mengadakan bantahan terhadap laporan Suruhanjaya Pilihan Raya mengenai persempadanan semula kawasan pilihan raya, yang didakwanya memberikan kelebihan kepada kerajaan BN dalam menghadapi pilihan raya umum ke-14 akan datang. Lihat rakaman di sini


Thus Article Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan

Itulah artikel Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/persempadanan-semula-spr-bersih.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Persempadanan Semula SPR : BERSIH mengadakan bantahan"

Post a Comment