[Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?

[Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan? - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?
link : [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?

Baca juga


[Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?

Selasa, 27 Mac 2018

SETAKAT MANA UNDANG² BERITA PALSU AKAN BERKESAN


Motif sesuatu undang² tidak boleh lari dari keadilan sosial dan berdasarkan Malaysia,  mesti tidak bercanggah dengan mana² peruntukan Perlembagaan Negara.

Jika palsu atau tidak palsu berdasarkan pengesahan kerajaan,  maka mahkamah perlu mengambilkira sumber sahih dan tidak meragukan pengesahan tersebut.

Pihak defendan boleh mencabar pengesahan² tersebut dengan memberi bukti² sebaliknya.

Jika berlaku kerugian dari pengesahan yang salah dari kerajaan,  sudah sewajarnya netizen mempunyai hak untuk menuntut ganturugi atau bertindak balas mengikut lain² peruntukan.

Wallahua'alam.

# Ruang komen akan ditutup atau ditapis sepenuhnya selari dengan keperluan akta ini.

Posted by 


Thus Article [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?

Itulah artikel [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan? Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel [Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan? dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/video-akta-berita-palsu-akan-jadi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[Video Akta Berita Palsu akan jadi senjata kjaan PH selepas PRU14] Setakat mana undang2 BERITA PALSU akan berkesan?"

Post a Comment