Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2

Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2 - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2
link : Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2

Baca juga


Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2

Oleh Ipohmali

Terbaca tulisan Hanipa Maidin, katanya dia berhasrat untuk saman Dr Rozaimi dan Dr Maza.. aku sendiri bersetuju dengan, yg pandangan Dr Rozaimi dan Maza tidak tepat bila mengaitkan kenyataan MP Sepang merujuk soal Aqidah.. apa lagi tanpa mendapat penjelasan dari tuan punya badan.. 

 Tetapi penyelesaian terbaik adalah Dialog, penerangan.. bukan lah Undang2, bagi aku Dr Rozaimi dan Dr maza mungkin terkhilaf dan terlalu cepat menghukum.. perjumpaan YB Sepang dengan Dr Rozaimi dan Dr Maza adalah jalan terbaik.. 

 Dalam Politik ni.. kita tak perlu menambah musuh.. ada kala kadang2 kita tak bersetuju dengan beberapa pandangan, pendirian, dari mereka di luar sana.. tetapi mereka bukan lah musuh utama kita.... mereka bukan lah ancaman besar kepada matlamat utama kita.. menambah koleksi musuh didalam Politik, satu tindakan yg tidak bijaksana.. 

Dalam Politik ini menguruskan persepsi itu jauh lebih penting dari menyatakan Kebenaran dan Hak.. Berlaku jujur, bersikap terus terang.. sikap melawan.. itu kadang2 baik bagi ahli akademik, Ilmuan agama.. tetapi tidak bagi orang Politik.. mengurus emosi dan persepsi itu juga kadang2 ia lebih penting.. 

 Aku yakin YB Hanipa seorang yg jujur.. berterus terang dan Ikhlas dalam Perjuangan.. tak tahu lah kalau memang sifat peguam begitu.. kadang2 aku tengok sikap YB Hanipa ni dah macam Zaid Ibrahim.. terlalu jujur dan berterus terang bila bercakap.. dalam Politik bagi aku, ini satu Kelemahan.. 

 Terbaru Respon YB Sepang kepada Ketua penerangan UMNO.. dan juga tentang Syiah.. bagi aku kenyataan Yb Hnaipa kurang berhati hati.. pada prinsipnya aku bersetuju dgn pandangan YB Hanipa, tetapi dari sudut Politiknya bagi aku tidak.. bukan semua perkara kita kena respon..dan kita kena jawab.. 

Sebagaimana Pepatah Arab..

ترك الجواب علي الجاهل جواب.. 
Diam Tidak menjawab kepada Orang Jahil (Bodoh) adalah jawapan.. 

 رُبَّ سُكُوْتٍ أَبْلَغُ مِنْ كَلَامٍ.. 
Boleh Jadi Diam itu lebih jelas dari kalam (kata).. 
 :)


Thus Article Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2

Itulah artikel Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2 Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2 dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/04/hanipa-maidin-penyelesaian-terbaik.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Hanipa Maidin, penyelesaian terbaik bukan lah Undang2"

Post a Comment