DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim

DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim
link : DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim

Baca juga


DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim

Oleh Wan Anis Ilyani Wan Mohammad Azhar
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: DAP tidak ada hak untuk masuk campur urusan PAS, meskipun melibatkan soal Datuk Mahfuz Omar keluar parti baru-baru ini, tegas Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
 
Katanya, dasar parti pimpinan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng itu juga ada kekurangannya sehingga ada segolongan ahli dan pemimpin yang bertindak keluar DAP.
 
"Mereka tidak ada hak untuk komen tentang PAS. Jaga parti mereka sudahlah. PAS tahu uruskan parti sendiri. Bagi kita tindakan beberapa tokoh DAP keluar parti dahulu pun yang di Johor, Melaka; jika dilihat apa yang dibuat oleh DAP itu mencerminkan tindakan DAP sendiri diprotes oleh ahli-ahli mereka dan keluar parti, menyerlah sikap cauvanis, perkauman," katanya kepada Antarapos, hari ini.
 
Reaksi Tuan Ibrahim itu menyusul selepas Guan Eng mendakwa tindakan Mahfuz keluar parti pada Ahad lalu disebabkan perjuangan PAS yang semakin sesat.
 
Setiausaha Agung DAP itu mendakwa tindakan yang diambil Ahli Parlimen Pokok Sena itu kerana kecewa PAS kini dilihat mesra berdampingan dengan Umno-Barisan Nasional (BN), sehingga mendapat pujian dari kerajaan memerintah.
 
"Komen DAP lari dari apa yang Mahfuz sebutkan. Jika kita lihat kenyataan Mahfuz, tiada kena-mengena dengan PAS sesat, makin jauh... Bagi PAS, itu hak peribadinya. Kita tahu Mahfuz sudah lama buat kenyataan yang bercanggah dengan pendirian parti, ini bukan perkara baru. Semua maklum beliau akan umum (keluar parti).
 
"Sikap DAP yang menentang dasar-dasar yang dibawa PAS semakin menyerlah dengan kenyataan beliau. Sebab itu PAS ambil keputusan bahawa tindakan DAP selama ini menjadi punca kepada sikap tak hormat kepada dasar yang diperjuangkan oleh PAS," ujar Tuan Ibrahim.
 
Terdahulu Mahfuz mengumumkan keluar parti kerana kecewa usaha untuk menarik PAS bekerjasama dengan gagasan pembangkang menemui kegagalan.
 
Bekas Ketua Penerangan PAS itu bagaimanapun tidak mengumumkan parti mana yang akan disertainya selepas ini.
 
 


Thus Article DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim

Itulah artikel DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/dap-jaga-parti-sendiri-tak-perlu.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "DAP jaga parti sendiri, tak perlu 'nasihat' PAS - Tuan Ibrahim"

Post a Comment