Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan

Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan
link : Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan

Baca juga


Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan

THE MALAYSIAN TIMES
 


KUALA LUMPUR: Hari pertama persekolahan 2018 di SJK (T) Ladang Jasin Lalang, Melaka semalam bermula dengan kemarahan ibu bapa dan murid-murid yang bertindak berhimpun di luar pintu sekolah.

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Ayer Keroh, Melaka, Khoo Poay Tiong semua murid sekolah Tamil tersebut berkumpul di luar sekolah sebagai tanda tidak puas hati terhadap janji kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Tindakan berani para ibu bapa harus dipuji dan dihormati. Mereka terpaksa ambil tindakan boikot demi masa depan anak cucu mereka.

“Adalah wajar para ibu bapa menuntut hak untuk anak-anak mereka belajar dalam suasana yang sempurna,” katanya dalam kenyataan yang dimuat naik dalam Facebook.



Khoo mendakwa BN telah berjanji pembinaan bangunan baru untuk menggantikan bangunan sedia ada yang telah usang semasa kempen Pilihanraya Kecil Merlimau pada tahun 2011.

“Akan tetapi selepas hampir 7 tahun, janji tetap janji kosong.

“Bangunan masih belum dibina dengan pelbagai alasan seperti tunggu kelulusan tapak, tunggu peruntukan kewangan, tunggu tunggu tunggu selama 7 tahun sehingga tapak baru penuh dgn lalang yg setinggi 7kaki.

“Lebih mengecewakan ialah pembinaan sekolah kebangsaan baru yang dijanjikan pada tempoh yang sama iaitu semasa Pilihanraya kecil tersebut telah siap dibina dan mula digunakan sejak tahun 2013,” menurut Khoo.

LIHAT VIDEO DI SINI



Thus Article Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan

Itulah artikel Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/murid-sekolah-tamil-di-melaka-boikot.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Murid sekolah Tamil di Melaka ‘boikot’ hari pertama persekolahan"

Post a Comment