Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM

Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM
link : Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM

Baca juga


Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
 
KOTA KINABALU: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akhirnya menahan Naib Presiden Parti Warisan Sabah (WARISAN), Datuk Peter Anthony selepas disoal siasat kira-kira tiga jam, bersabit kes pembelian tanah ladang kelapa sawit bernilai kira-kira RM155 juta.  
 
Penahanan itu disahkan Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki, namun seorang lagi individu, Michael Persius Ubu, 61, yang dicari berhubung siasatan kes sama masih belum dapat dikesan.
 
Azam yang dilaporkan BH Online berkata, pegawai SPRM turut pergi ke rumah Pater dan mengambil beberapa dokumen bagi tujuan membantu siasatan.
 
Peter terdahulu disoal siasat lebih tiga jam sebelum meninggalkan pejabat SPRM pada jam 12.30 tengahari, dalam keadaan kedua-dua tangan bergari.
 
Peter, 47, adalah antara dua individu dicari SPRM berhubung siasatan kes pembelian tanah di daerah Tongod.
 
Terdahulu pada pagi tadi, Peter tiba di pejabat SPRM Sabah pada jam 10.25 pagi dengan diiringi peguamnya, Martin Tommy serta Setiausaha Agung WARISAN, Loretto Padua Jr.
 
Kelmarin, SPRM memberi tempoh 48 jam kepada Peter dan seorang lagi individu, Michael Persius Ubu, 61, dari Taman Rainfield, di sini untuk menyerah diri di pejabat SPRM Sabah bagi membantu siasatan berkaitan kes urusan pembelian tanah berkenaan.
 
Sebelum ini, Peter adalah antara 13 individu yang disiasat SPRM berhubung kes penyelewengan dana awam bernilai RM1.5 bilion yang disalurkan untuk pembangunan luar bandar di Sabah antara 2009 hingga 2015



Thus Article Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM

Itulah artikel Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/naib-presiden-warisan-ditahan-sprm.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Naib Presiden WARISAN ditahan SPRM"

Post a Comment