PKR bergerak pantas di Lembah Pantai

PKR bergerak pantas di Lembah Pantai - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk PKR bergerak pantas di Lembah Pantai, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : PKR bergerak pantas di Lembah Pantai
link : PKR bergerak pantas di Lembah Pantai

Baca juga


PKR bergerak pantas di Lembah Pantai

 
Jentera parti memulakan pemeriksaan dari rumah ke rumah untuk mengeluarkan pengundi ragu.


Fahmi-Fadzil-lembah-pantai


PETALING JAYA: PKR memulakan pemeriksaan dari rumah ke rumah di Parlimen Lembah Pantai untuk mengeluarkan pengundi ragu dari medan perlawanan paling sengit di Kuala Lumpur.

Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil mendakwa sejumlah besar pengundi dimasukkan ke pangsapuri kos rendah di situ sejak 2016.

“Mereka digerakkan bawah suatu operasi poilitik,” katanya kepada FMT. “Kita sudah mengatur gerakkan aktivis akar umbi dan orang tempatan untuk menjalankan pemeriksaan rumah ke rumah di situ dan meleakkan langkah-langkah tertentu untuk menangani pengundi ragu.”

Kawasan Parlimen itu meliputi Kampung Sentona, Bangsar, Travers, Brickfields, Pantai Dalam, Kampung Bahagia, Kampung Bohol dan bahagian tertentu dalam Petaling dan Petaling Selatan.

Pertikaian tentang integriti daftar pengundi Lembah Pantai timbul sejak 2008 lagi, apabila calon PKR Nurul Izzah Anwar merampas kerusi itu daripada Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Antara dakwaan yang timbul ialah ramai pengundi tersenarai memiliki alamat yang meragukan atau tidak lengkap.

Isu utama ialah pergerakan pengundi pos ke kawasan itu. Nurul Izzah baru-baru ini mempertikaikan keperluan memindahkan hampir 7,000 pengundi pos dari ibu pejabat polis Bukit Aman ke Lembah Pantai.

Kebimbangan beliau boleh difahami kerana pengundi pos secara tradisi cenderung ke arah Barisan Nasional. Tambahan pula, beliau memenangi kerusi itu dengan majoriti tipis pada pilihan raya 2013, menewaskan calon BN Raja Nong Chik Zainal Abidin dengan hanya 1,874 undi. Jumlah undi sah di Parlimen itu adalah 60,336.

Terdapat spekulasi Nurul Izzah mungkin dipilih untuk bertanding di Permatang Pauh pada pilihan raya akan datang. Kerusi itu kini diduduki ibunya, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang mungkin digerakkan ke Johor.

Pakar perlembagaan Abdul Aziz Bari percaya mungkin lebih baik sekiranya Nurul Izzah digerakkan ke kawasan lain.

“Terdapat dakwaan silap mata digunakan di Lembah Pantai, seperti undi pos dan bekalan elektrik terputus semasa pengiraan undi,” katanya.

Terdapat spekulasi PKR akan meletakkan Fahmi di Lembah Pantai pada pilihan raya nanti. Jika benar, beliau akan berdepan jentera pilihan raya Raja Nong Chik yang ampuh, seorang ahli politik yang dilihat memiliki sokongan akar umbi yang kuat



Thus Article PKR bergerak pantas di Lembah Pantai

Itulah artikel PKR bergerak pantas di Lembah Pantai Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel PKR bergerak pantas di Lembah Pantai dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/01/pkr-bergerak-pantas-di-lembah-pantai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PKR bergerak pantas di Lembah Pantai"

Post a Comment