Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew

Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew
link : Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew

Baca juga


Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew

 

 Ronnie-Liew, seorang pemimpin DAP menempelak Pengerusi Pakatan Harapan Selangor Datuk Seri Azmin Ali selepas beliau secara terbuka mendakwa Amanah negeri berbohong dalam isu pengagihan kerusi DUN di negeri itu.

 Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat Ronnie Liew merujuk kepada laporan media di mana Azmin dirakamkan berkata Amanah negeri tidak amanah apabila mendakwa jawatankuasa rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor belum dibentuk. 

 Azmin mendakwa parti komponen PH sudah bermesyuarat 4 kali untuk membincangkan pengagihan kerusi dan 80% kerusi sudah diputuskan. 

“Jangan fikir kami semua (termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad) bodoh dan hanya kamu seorang yang bijak dan baik dalam politik,” kata Ronnie di Facebook semalam. 

“Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu.” 

Selain Amanah negeri, DAP Selangor berkata mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan. 

“Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie. 

 Perkelahian antara parti komponen PH tercetus selepas Amanah dan DAP negeri berkata mereka tidak tahu tentang mesyuarat pengagihan kerusi DUN di Selangor seperti yang didakwa oleh Azmin. 

 Pengerusi Amanah Selangor Izham Hashim dan Pengerusi DAP Selangor Tony Pua berkata mereka hanya menghadiri 4 mesyuarat jawatankuasa pilihan raya sahaja, yang membincangkan strategi untuk PRU14. Reaksi Amanah dan DAP itu menyaksikan serangan bertalu-talu daripada beberapa pemimpin PKR negeri.

 Kemelut di Selangor mendapat teguran daripada Dr Mahathir yang berkata pertelingkahan terbuka antara parti komponen gabungan itu di Selangor mengundang publisiti buruk dan meminta semua pihak bertelingkah berhenti menyerang sesama sendiri. ~ Freemalaysiatoday

Malaysia kini melaporkan, Azmin Ali berkata perselisihan antara PKR dengan Parti Amanah Negara (AMANAH) di negeri itu tidak lagi berbangkit.

 "Bagi saya, isu ini tak lagi berbangkit kerana saya yakin ia dapat diselesaikan dalam waktu terdekat, dengan semangat kekeluargaan," katanya kepada pemberita dalam majlis Sambutan Ponggal Negeri di Puchong, malam tadi.

 Tidak pula dinyatakan samada Azmin telah meminta maaf dan menarik semula kata-kata kesat dan ketelanjurannya  menuduh AMANAH sebagai pembohong. Baca lagi di Malaysiakini


Thus Article Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew

Itulah artikel Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/02/azmin-tak-layak-jadi-pengerusi-ph.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Azmin tak layak jadi pengerusi PH Selangor, kata Ronnie Liew"

Post a Comment