Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah

Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah
link : Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah

Baca juga


Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah

* Tak tahu kenapa bila tiba giliran Sanusi aku menitiskan air mata. 
Aku kenal Allahyarham sebagai seorang pemimpin yang bernas, dia tak kenal pun. Apa yang aku tahu Allahyarham adalah seorang yang bijak dan kaki buku......

Blognya tak adalah yang akan dapat dibaca dan kongsi

Alfatihah untuk beliau dan takziah pada keluarganya......

Seingat aku dari aku remaja sehingga sekarang ni, hanya dua orang pemimpin saja yang mininggal buatkan air mata aku mengalir. Allahyarham Tun Abdul Razak dulu dan kini Allahyarham Sanusi Jonet. 

Sempat juga beliau hadir majlis pelancaran manifesto PH malam tadi 

Bekas MB Kedah Sanusi Junid meninggal dunia 
Amin Iskandar · Diterbitkan pada 9 Mar 2018 8:30AM
Sanusi Junid ketika berucap pada salah satu perogram terakhir yang dihadirinya pada Januari.– Gambar fail The Malaysian Insight, 9 Mac, 2018

BEKAS Menteri Besar Kedah, Sanusi Junid, 74 meninggal dunia awal pagi tadi.

Anaknya, Akramshah yang mengesahkan perkara itu berkata, allahyarham meninggal dunia sejurus sebelum waktu Subuh.


Jenazah dijangka akan dibawa ke Masjid Saidina Umar, Bukit Damansara Kuala Lumpur.


Sanusi merupakan menteri pembangunan luar bandar dan wilayah antara 1981 dan 1986 dan pernah memegang jawatan sebagai timbalan menteri dalam negeri dari 1980 hingga 1981 sebelum dilantik menjadi menteri besar Kedah pada 1996 hingga 1999.


Bekas naib presiden Umno itu meninggalkan parti tersebut pada 2008 dan seterusnya menyertai parti yang dimulakan oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad – Bersatu. Pada Jun lalu, Sanusi dilantik sebagai pengerusi lembaga disiplin Bersatu.

Dalam satu temubual dengan The Malaysian Insight Ogos lalu, Sanusi berkata perdamaian antara Dr Mahathir dan ketua umum PKR Anwar Ibrahim menimbulkan kebimbangan dalam kalangan pemimpin Barisan Nasional. – 9 Mac, 2018.

Berkaitan: 


Thus Article Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah

Itulah artikel Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/berita-sedih-sanusi-kembali-ke.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Berita Sedih: Sanusi kembali ke Rahmatullah"

Post a Comment