Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!

Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD! - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!
link : Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!

Baca juga


Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!


Senangnya KPN buat rumusan siasatan keatas Jho Low... Jho Low tiada kaitan dengan 1MBD sebab tidak pernah bekerja di syarikat 1MDB.

Nak tergelak bila KPN kata Jho Low tidak pernah bekerja di syarikat 1MDB... Kah! Kah! Kah!

 Memanglah Jho Low tidak pernah bekerja dengan 1MBD. Jho Low adalah perunding perniagaan.

Dan dialah orangnya yang kerjakan 1MBD sampai lingkup akibat menanggung hutang RM 42 billion!

Takkanlah itu pun KPN tak boleh nampak?

Kita semua maklum, bahawa banyak urus niaga 1MBD adalah melalui sistem kewangan Amerika Syarikat, yang tentunya FBI boleh mengesahkan.

Dan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ)  telah mengesahkan semua kandungan dokumen dakwaan mereka.

Kenapa PDRM tidak cuba mendapatkan keterangan dan tuduhan dari pihak DOJ yang sudah sedia ada di sana. Kenapa siasatan hanya berdasarkan kepada laporan PAC sahaja?

Pemfailan mahkamah oleh DOJ mendakwa kapal itu dibina dan diselenggarakan dengan menggunakan lebih daripada AS$250 juta yang didakwa diselewengkan daripada 1MDB.

Malaysiakini melaporkan Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata, siasatan polis setakat ini mendapati Low Taek Jho tidak terlibat dalam syarikat 1MDB.

 Low Taek Jho tidak pernah bekerja di syarikat 1MDB dan didapati semua keputusan dan urus niaga 1MDB dibuat oleh pengurusan dan lembaga pengarah 1MDB, jelas KPN.

Fuzi berkata, siasatan terhadap Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low adalah berdasarkan penemuan dalam laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) yang dibentangkan di parlimen pada April 2016.

"Bagaimanapun sekiranya pihak polis memperoleh sebarang keterangan baru terhadap Low Taek Jho, tindakan sewajarnya menurut undang-undang akan diambil oleh pihak polis," katanya.

Fuzi berkata, tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) merampas kapal Equanimity di Indonesia yang didakwa dimiliki Jho Low adalah tindakan pelucuthakan sivil di mahkamah Amerika Syarikat terhadap ahli perniagaan itu dan bukan terhadap 1MDB. 


Thus Article Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!

Itulah artikel Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD! Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD! dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/jho-low-tidak-pernah-bekerja-di-1mbd.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jho Low tidak pernah bekerja di 1MBD, tapi dialah yang kerjakan 1MBD!"

Post a Comment