Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala

Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala, Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala
link : Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala

Baca juga


Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala

Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi


 Semalam baru aku berkesempatan mendengar sendiri ceramah Husam berkenaan yg dikata sokong PAS Haram.. Selepas aku dengar.. baru lah aku faham, yg Husam hanya menjawab Hujjah PAS yg sokong PH adalah haram.. 

Husam tidaklah mengharamkan PAS itu sebab nama dan parti nya PAS, ayat Haram itu diakhir ayat ucapan dia selepas membalas Hujjah2 yang mengatakan Undi PH sebagai haram.. bagi aku itu perkara biasa.. ia bukan kenyataan tapi membalas Hujjah.. Husam tidak menjawab tuduhan PAS tetapi membalas dgn isu2 lain seperti 1MDB..kerja menongkat UMNO boleh jadi Haram Sokong PAS.. 

Bagi aku itu kalau ikut uslub dan gaya bahasa di dalam Quran.. iaitu dari dialog dan Soalan bagi memahami Audiens.. satu tingkatan bahasa " muthabiq" bagi memberi kafahaman..sebagaimana ayat yg bertanya tentang arak :

(سْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ, ) 

bertanya antara Manfaat dan Dosa dari arak.. dan tingkatan kepada pengharamannya.. 

ia juga satu kebijaksanaan bila mengalih tuduhan PAS kepada jawapan yg lain sebagaimana ia dikenal sebagai uslub Al hakim di dalam Quran.. 

 Cumanya.. reaksi pemuda Amanah sehingga mengatakan Husam tidak layak menjadi jadi pemimpin Amanah hanya berdasarkan petikan tajuk Akhbar.. bagi aku itu sebagai terburu buru.. sebelum mendengar kenyataan sebenar dari Husam.. 

 Sebagai org yg duduk dlaam organisasi Politik.. patutnya, selidik dan pastikan dulu kebenarannya/kalau terburu buru mcm tu.. dia yg sepatutnya letak jawatan..bukan Husam.. 

 Apa pun.. aku tidak lah membela Husam, aku tetap berpandangan.. Soal Dosa dan Pahala mcmmana pun ia patut dielakkan oleh mana mana pemimpin Politik hari ini, tambah menyentuh Soal Aqidah.. 

 Walaupun aku faham situasi, yg dihadapi Husam di kelantan bila agama, dosa pahala digunakan sebagai bahan memburukkan Amanah.. jadi tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala.. :)


Thus Article Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala

Itulah artikel Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/tugas-husam-memahamkan-mereka-konsep.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tugas Husam memahamkan mereka konsep Dosa dan pahala"

Post a Comment