[Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia.

[Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia. - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia., Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk : [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia.
link : [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia.

Baca juga


[Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia.

Rabu, 7 Mac 2018

Tumpang sekole.

Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia

 SEORANG Ahli Parlimen DAP mahu melancarkan kutipan dana awam (crowdfunding) bagi membantu Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Wan Ahmad Najmuddin Mohd mendapatkan kembali wang beliau yang dibekukan oleh pihak berkuasa di Australia.

MP Kulai Teo Nie Ching bagaimanapun mahu Wan Ahmad Najmuddin terlebih dahulu mengisytiharkan pemilikan hartanya bagi memastikan wang berjumlah A$320,000 (RM 970,000) yang kini dipegang oleh Polis Persekutuan Australia (AFP), benar-benar bersih dan datang dari sumber yang sah.
Wang itu dibekukan bagi membantu siasatan berhubung kemungkinan dana tersebut datang dari wang sumber yang diragukan.
"Ia perkara paling penting untuk beliau (Wan Ahmad Najmuddin) lakukan bagi membersihkan reputasi sepenuhnya. 

"Ya, beliau masih perlu keluarkan wang untuk belanja perjalanan dan penginapan bagi menghadapi inkuiri kes itu. Tetapi, bukankah reputasi beliau jauh lebih bernilai?
"Dan jika wang yang dirampas pihak berkuasa Australia itu benar-benar untuk pengajian anak-anak beliau di Australia, dan dengan pembekuan akaun, bagaimana mereka nak teruskan pengajian di sana?" kata Teo dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.
Ketua Polis Negara Mohamad Fuzi Harun sebelum ini menafikan pegawai bawahannya itu terlibat dalam sebarang salah laku. Katanya, Wan Ahmad tidak menuntut wang itu kerana prosesnya akan menyebabkan beliau menanggung kos lebih tinggi.
“Sudah tentu dia mahu duitnya kembali. Itu hak dia. Namun dia fikir bayaran yang perlu dibayarnya dan proses itu akan menambah kos lagi,” kata Fuzi pada sidang akhbar di Bukit Aman semalam.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka kertas siasatan terhadap Wan Ahmad selepas seorang pemberi maklumat membuat laporan Isnin lalu.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Paul Low yang bertanggungjawab memantau kempen Putrajaya memerangi rasuah di negara ini berkata SPRM perlu menyiasat kes itu.
Fuzi dalam satu kenyataan pada 3 Mac berkata wang $320,000 (RM970,000) yang dirampas pihak berkuasa Australia kerana disyaki hasil pengubahan wang haram, adalah daripada penjualan rumah Wan Ahmad di Shah Alam bernilai RM700,000. – 7 Mac, 2018.
The Malaysian Insight



Thus Article [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia.

Itulah artikel [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia. Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel [Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia. dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/03/video-mp-dap-sedia-bantu-wan-ahmad-ahli.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[Video MP DAP sedia bantu Wan Ahmad] Ahli Parlimen DAP mahu bantu Wan Ahmad dapatkan balik wang di Australia."

Post a Comment