- kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk , Kami sediakan artikel ini untuk anda membaca dan mendapatkan maklumat di dalamnya. Mudah-mudahan kandungan posting Artikel BUDAYA, Artikel EKONOMI, Artikel ENTERTAIMENT, Artikel HOBY, Artikel NEWS, Artikel OLAHRAGA, Artikel POLITIC, Artikel TRAVELING, Kami menulis ini, anda boleh memahami. Baiklah, membaca baik.

Tajuk :
link :

Baca juga



Foto di atas menunjukan Ust Ahmad Awang berjabat tangan dengan Tun M sambil menyampaikan cenderamata berupa peta bumi Palestin dan anak kunci disaksikan betsama oleh Ust Abdul Ghani Shamsuddin. 

Cenderamata itu dihadiahkan oleh pertubuhan Global Campaign to Return to Palestine yang menjadi penganjur the 4th Global Convension in Sollidarity to Palestine yang Ust Ahmad Awang dan Ust Abdul Ghani Shamsudin hadiri pada 12-14 Mac yang lalu.


Tun M yang tidak dapat hadir sebagai tetamu undangan istimewa telah menyampaikan ucapan melalui rakaman vidio yang disiarkan diupacara penutup convension tersebut bersama ucapan Ismail Haniyah,  Presiden Hamas.

Majlis upacara penutup telah disempurnakan oleh Sheikh Muhammad Hussein, Mufti Besar Al Quds dan Palestine. 

Dalam pertemuan antara Ust Ahmad Awang dan Ust Ghani dengan Tun M di pejabat beliau itu juga mereka berbincang mengenai program peringatan Hari Nakbah Palestine ke 70 & Grand March to Return to Palestine yang sedang bermula.

Hari Nakbah (يوم النكبة, bermaksud "hari kecelakaan") merujuk kepada hari memperingati pencerobohan dan pemusnahan lebih 500 bandar dan kampung di Palestin oleh tentera regim Israel.

Peristiwa Nakbah merupakan petistiwa kekejaman tentera regim Israel yang  telah menembak dan membunuh rakyat beramai-ramai.

Sebaliknya, Prof Kangkung yang kolot itu  melalui akhbar resmi Pas telah menyiarkan satu gambar pertemuan Tun M dengan Ust Ahmad Awang dan Ust Abdul Ghani dengan tajuk

Ust Ahmad Awang apabila dihubungi menyatakan amat kesal di atas tindakan seorang yang ada tittle Professor tapi tidak menggambarkan tingkah laku sebagai seorang intelek.

Ramai yang menganggap penyiaran berita dan gambar tersebut  adalah sangat tidak beretika dan jelik.

Puak-puak lebai tidak tahu nak buat apa selain fitnah dan dusta sahaja.

Mungkin mereka boleh didakwa di bawah akta anti berita palsu tu nanti....he he. 


Thus Article

Itulah artikel Kali ini, mudah-mudahan dapat memberikan manfaat kepada anda semua. dengan baik, melihat anda dalam menghantar barang-barang lain.

Anda sedang baca artikel dengan alamat pautan https://malayof.blogspot.com/2018/04/foto-di-atas-menunjukan-ust-ahmad-awang.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to " "

Post a Comment